Kiemelt bejegyzés

Anya-lét és teremtésvédelem

Szia! Köszöntelek a blogomon. Több témával is foglalkozom majd ezen az oldalon. Az egyik az anya-lét és az oda vezető út, míg a másik a ter...

2016. november 30., szerda

Linda Dillow konferencia - 2. rész

Az "Álarc nélkül” konferencia harmadik témaköre a szexuális tisztaság kérdésével foglalkozott. Linda elmondta, hogy bár sokan így gondolkodnak róla, azonban ez a kérdés nem csupán a fiatalokat és egyedülállókat érinti. A tisztaságot Isten minden nő számára teremtette. Házasnak és egyedülállónak, idősnek és fiatalnak egyaránt. Isten terve ugyanis a tiszta élet.
A Péld. 5,1-14 a házasokra és egyedülállókra leselkedő kísértésekről szól. Napjainkban a világ kéretlenül is felénk kürtöli, mit gondol a szexualitásról. Az Írás viszont arra figyelmeztet, hogy a bölcsre figyeljünk. A bölcsesség egy olyan készség, mely lehetővé teszi, hogy az életünket csodásan éljük. Ez a bölcsesség azt tanítja, hogy kerüljük a házasságon kívüli szexuális kapcsolatot, mert az romba dönt, a halálba vezet. A minket körbevevő csábító lehetőségek a pusztulásba visznek.
A Péld. 5,15-19 arról beszél, hogy Isten terve a házaspárok számára öröm, élvezet és mély beteljesülés a szexuális intimitáson keresztül. Feleségként az a feladatom, hogy minden időben elégítsen meg a férjem és ő is az én szerelmemben gyönyörködjön, attól részegedjen meg. Ez a feladat a házasság minden szakaszában. Ha apró gyermekem van és kimerült vagyok - akkor is. Ha tizenéves kamaszom van és sosem tudok az aggodalomtól aludni - akkor is. Ha beteg vagyok, ha jól vagyok - akkor is. Minden időben. A Péld. 5,1-14 tehát arról szól, hogy a tisztaságot kell keresni, a Péld. 5,15-19 pedig arról, hogy a feleség csodás kút legyen a férje számára. A házastársak így egymástól bóduljanak el, részegedjenek meg.
Mi legyen, ha eddig nem ezt az utat követtem? Ha hibáztam? Isten a mi gyógyítónk! Bízzunk és kérjük gyógyítását! Isten egyik neve ugyanis Jahve Ráfá, ami annyit jelent, hogy Isten gyógyító. A 147. zsoltár 3. verse is azt mondja, hogy Isten bekötözi a sebeket. Ne higgyük el, amikor a Sátán azt suttogja, hogy Isten a szexualitásunkat nem tudja meggyógyítani, amikor átadjuk neki az életünket. Hogy Isten mindent rendbe tud tenni, csak ezt nem. Ez hazugság. Isten a szexualitásunknak is gyógyítója. A Sátán azt állítja, hogy régimódi dolog a házasság előtti önmegtartóztatás, vagy a szexualitás hagyományos útja. Azt állítja, hogy az abortuszhoz is jogod van. De Isten az ekkor kapott sebeket is be tudja gyógyítani. Az abortusz, a pornográfia, vagy bármely más gonoszság is gyógyulást nyerhet, ha Istennek adjuk át életünket.
És ne ringassuk magunkat abban az illúzióban, hogy a Sátán ellen védve vagyunk, ha Istennel járunk. Linda erre említette két olyan keresztény hölgy példáját, akik más nőknek szerveztek konferenciát a szexuális intimitásról. Mindketten férjezettek voltak, gyermekeket neveltek és mégis eközben egymással éltek "kapcsolatban", melyet még gyűrűvel is megpecsételtek. Saját eltévedésükre teljesen vakok voltak. Amikor Linda szembesítette őket a valósággal, egyikük Istenhez fordult gyógyulásért és bocsánatot nyert férjétől is. Tanulság ez számunkra is, hogy minden bánatunkkal, sebünkkel Istenhez forduljunk gyógyulásért.

Darlene tanulságtétele a gyógyító meglepetésről szólt. Amikor 1984-ben férjhez ment, kölcsönösen nagyon szerelmesek voltak egymásba a férjével és mindketten nagyon szerették Istent. A házasság előtti testi, érzelmi és szellemi tisztaságot megőrizve nagyon várták már a házasságkötést, hogy végre egy test lehessenek.
Mindketten tizenévesen tértek meg, előző életük más szellemben telt. Darlene megtérése után már tapasztalta, hogy a szexualitással kapcsolatosan néha fura, perverz képek rohanják meg, melyek gyökere valahol 4-5 éves korában lehetett. Férje tudott ezekről, így amikor a nászéjszakán Darlenet megrohanták még sokkal erősebben ezek a rémképek, megértően vigasztalta és természetesen türelmesen várt. A képek azonban minden intim együttlétük alkalmával visszatértek, házasságuk első 26 évében minden egyes együttlétük során. 26 éven keresztül tehát ezzel a teherrel szerették egymást szerelmesen. 2010-ben aztán Isten egy csapásra meggyógyította Darlene-t ezektől a rémképektől. Isten egy mesterképzési gyakorlat során fedte fel számára gyermekkori bántalmazottságát és amikor hívta őt, Jézus bejött ezen legsebzettebb részébe is. Ezt a részt korábban elzárta Jézus elől, de most Isten megszabadította a beteges gondolatoktól. Azóta sosem tértek vissza.
Darlene imádkozott a résztvevőkért, hogy Jézus kegyelmesen világítsa át megkötözöttségeinket és szabadítson meg tőle.

Jessa tanulságtétele az "Összetörve Isten tenyerén" címet viselte. A témát egy erdőtűz után újjáéledt erdő ihlette. Ebből vonta le saját életére vonatkoztatva is azt a két tanulságot, hogy a megtöretettségben szépség van és pont a megtöretettség vezetett a szépséghez.
Saját életéről elmesélte, hogy gyermekkorában bezárva tartották, iskolába nem engedték, ellenben szexuálisan áruba bocsátották. Tanulni, olvasni sosem volt lehetősége és életben maradásának egyetlen záloga volt, ha azt teszi, amire kényszerítik. 21 évesen nyílt lehetősége a szökésre és élt az alkalommal. Kanadából az USA-ba szöktették, ahol végre szabad lehetett. Ekkor a menedékházban hozott 3 fontos döntést a jövendő életére nézve. Először is, nem engedi meg, hogy a múltja határozza meg jövőjét, tehát szexuális integritásra és tisztaságra törekszik a jövőben. Másodszor, meghívja Jézust a fájdalmába és kéri a gyógyítását. Harmadszor, fájdalmában is imádja Istent, Őrá néz és nem arra, ami történik.
Jessa saját életében is azt látta, hogy Isten a megtöretett alapból szépséget teremtett. Bántalmazott nők lelkigondozását végezte, ami nagyon nehéz feladat, de boldogságot jelentett számára, hogy amit ő kapott, azt másoknak is továbbadhatta. Egy ideig töredékesnek érezte saját új életét, de Isten megmutatta, miként teremt értékesebbet a megtöretettség által. Ezt Jessa egy japán szokáshoz hasonlította, ahol törött teáscsészéket arannyal forrasztanak össze, miáltal értékesebbé válnak a beléjük forrasztott arany révén, mint voltak törésük előtt. A megtöretettség nem kell, hogy meghatározza a jelenünket, jelenbeli döntéseinket. Rá lehet lépni a tisztaság és a gyógyulás útjára. A fájdalom szolgálattá változtatható. Ézs. 61,1-3.
Isten az egyetlen, aki fel tudja építeni a szépet a hamuból, miként az erdőt az erdőtűz után. Sebzettségünk lehet látható és láthatatlan. Mindegyikünk megtöretett valami módon. A megtöretettséget ember létünk hordozza. Ezek lehetnek elvárásaink, kapcsolataink fájdalma, tapasztalataink, intimitásunk, bántalmazottságunk, elutasítottságunk és a sor folytatható.
Jessa kérte, hogy gondoljunk most mindannyian tetteinkre, döntéseinkre, melyek fájnak. Kifejezte, hogy sajnálja, miszerint a megtöretettség része az életünknek. Higgyünk benne, hogy Isten valóban törődik velünk. Ő pedig imádkozik, hogy reménységünk legyen mindannyiunknak abban, hogy Isten mély és bensőséges kapcsolatra vágyik velünk, szépséget akar teremteni a hamuból. Imádkozott a résztvevőkért, hogy találkozzanak a Gyógyítóval, és le tudják venni álarcukat Jézus és a házastársuk előtt.


A magyar résztvevő (Timi) tanulságtételében elmesélte, hogy 11 évvel ezelőtt döntött úgy, 21 évesen, hogy hetente egy napot böjtöl és imádkozik a jövendőbeliéért és saját várakozásának türelmességéért, testi és érzelmi tisztaságának megőrzéséért. Kételyeit és kérdéseit is folyamatosan Istennek adta. Kérte, hogy örömmel tudjon várni. Ha lelki bátorítást kapott, lejegyezte magának, és elkezdett szerelmes leveleket írni jövendőbelijének. Amikor végre megismerték egymást, át is adta neki a megírt leveleket. Arra bíztatta a résztvevőket, hogy anyaként imádkozzanak lányukért, hogy ugyanígy tudjon várni jövendőbelijére, mint ő tette. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése