Az
"Álarc nélkül” konferencia harmadik témaköre a szexuális tisztaság
kérdésével foglalkozott. Linda elmondta, hogy bár sokan így gondolkodnak róla, azonban
ez a kérdés nem csupán a fiatalokat és egyedülállókat érinti. A tisztaságot
Isten minden nő számára teremtette. Házasnak és egyedülállónak, idősnek és
fiatalnak egyaránt. Isten terve ugyanis a tiszta élet.
A
Péld. 5,1-14 a házasokra és egyedülállókra leselkedő kísértésekről szól.
Napjainkban a világ kéretlenül is felénk kürtöli, mit gondol a szexualitásról.
Az Írás viszont arra figyelmeztet, hogy a bölcsre figyeljünk. A bölcsesség egy
olyan készség, mely lehetővé teszi, hogy az életünket csodásan éljük. Ez a
bölcsesség azt tanítja, hogy kerüljük a házasságon kívüli szexuális
kapcsolatot, mert az romba dönt, a halálba vezet. A minket körbevevő csábító
lehetőségek a pusztulásba visznek.
A
Péld. 5,15-19 arról beszél, hogy Isten terve a házaspárok számára öröm, élvezet
és mély beteljesülés a szexuális intimitáson keresztül. Feleségként az a
feladatom, hogy minden időben elégítsen meg a férjem és ő is az én szerelmemben
gyönyörködjön, attól részegedjen meg. Ez a feladat a házasság minden
szakaszában. Ha apró gyermekem van és kimerült vagyok - akkor is. Ha tizenéves
kamaszom van és sosem tudok az aggodalomtól aludni - akkor is. Ha beteg vagyok,
ha jól vagyok - akkor is. Minden időben. A Péld. 5,1-14 tehát arról szól, hogy
a tisztaságot kell keresni, a Péld. 5,15-19 pedig arról, hogy a feleség csodás
kút legyen a férje számára. A házastársak így egymástól bóduljanak el,
részegedjenek meg.
Mi
legyen, ha eddig nem ezt az utat követtem? Ha hibáztam? Isten a mi gyógyítónk!
Bízzunk és kérjük gyógyítását! Isten egyik neve ugyanis Jahve Ráfá, ami annyit
jelent, hogy Isten gyógyító. A 147. zsoltár 3. verse is azt mondja, hogy Isten
bekötözi a sebeket. Ne higgyük el, amikor a Sátán azt suttogja, hogy Isten a szexualitásunkat
nem tudja meggyógyítani, amikor átadjuk neki az életünket. Hogy Isten mindent
rendbe tud tenni, csak ezt nem. Ez hazugság. Isten a szexualitásunknak is
gyógyítója. A Sátán azt állítja, hogy régimódi dolog a házasság előtti
önmegtartóztatás, vagy a szexualitás hagyományos útja. Azt állítja, hogy az
abortuszhoz is jogod van. De Isten az ekkor kapott sebeket is be tudja
gyógyítani. Az abortusz, a pornográfia, vagy bármely más gonoszság is gyógyulást
nyerhet, ha Istennek adjuk át életünket.
És
ne ringassuk magunkat abban az illúzióban, hogy a Sátán ellen védve vagyunk, ha
Istennel járunk. Linda erre említette két olyan keresztény hölgy példáját, akik
más nőknek szerveztek konferenciát a szexuális intimitásról. Mindketten férjezettek
voltak, gyermekeket neveltek és mégis eközben egymással éltek
"kapcsolatban", melyet még gyűrűvel is megpecsételtek. Saját
eltévedésükre teljesen vakok voltak. Amikor Linda szembesítette őket a
valósággal, egyikük Istenhez fordult gyógyulásért és bocsánatot nyert férjétől
is. Tanulság ez számunkra is, hogy minden bánatunkkal, sebünkkel Istenhez
forduljunk gyógyulásért.
Darlene
tanulságtétele a gyógyító meglepetésről szólt. Amikor 1984-ben férjhez ment,
kölcsönösen nagyon szerelmesek voltak egymásba a férjével és mindketten nagyon
szerették Istent. A házasság előtti testi, érzelmi és szellemi tisztaságot
megőrizve nagyon várták már a házasságkötést, hogy végre egy test lehessenek.
Mindketten
tizenévesen tértek meg, előző életük más szellemben telt. Darlene megtérése
után már tapasztalta, hogy a szexualitással kapcsolatosan néha fura, perverz
képek rohanják meg, melyek gyökere valahol 4-5 éves korában lehetett. Férje
tudott ezekről, így amikor a nászéjszakán Darlenet megrohanták még sokkal
erősebben ezek a rémképek, megértően vigasztalta és természetesen türelmesen
várt. A képek azonban minden intim együttlétük alkalmával visszatértek,
házasságuk első 26 évében minden egyes együttlétük során. 26 éven keresztül
tehát ezzel a teherrel szerették egymást szerelmesen. 2010-ben aztán Isten egy
csapásra meggyógyította Darlene-t ezektől a rémképektől. Isten egy
mesterképzési gyakorlat során fedte fel számára gyermekkori bántalmazottságát
és amikor hívta őt, Jézus bejött ezen legsebzettebb részébe is. Ezt a részt korábban
elzárta Jézus elől, de most Isten megszabadította a beteges gondolatoktól. Azóta
sosem tértek vissza.
Darlene
imádkozott a résztvevőkért, hogy Jézus kegyelmesen világítsa át
megkötözöttségeinket és szabadítson meg tőle.
Jessa
tanulságtétele az "Összetörve Isten tenyerén" címet viselte. A témát
egy erdőtűz után újjáéledt erdő ihlette. Ebből vonta le saját életére
vonatkoztatva is azt a két tanulságot, hogy a megtöretettségben szépség van és
pont a megtöretettség vezetett a szépséghez.
Saját
életéről elmesélte, hogy gyermekkorában bezárva tartották, iskolába nem
engedték, ellenben szexuálisan áruba bocsátották. Tanulni, olvasni sosem volt
lehetősége és életben maradásának egyetlen záloga volt, ha azt teszi, amire
kényszerítik. 21 évesen nyílt lehetősége a szökésre és élt az alkalommal.
Kanadából az USA-ba szöktették, ahol végre szabad lehetett. Ekkor a
menedékházban hozott 3 fontos döntést a jövendő életére nézve. Először is, nem
engedi meg, hogy a múltja határozza meg jövőjét, tehát szexuális integritásra
és tisztaságra törekszik a jövőben. Másodszor, meghívja Jézust a fájdalmába és
kéri a gyógyítását. Harmadszor, fájdalmában is imádja Istent, Őrá néz és nem
arra, ami történik.
Jessa
saját életében is azt látta, hogy Isten a megtöretett alapból szépséget
teremtett. Bántalmazott nők lelkigondozását végezte, ami nagyon nehéz feladat,
de boldogságot jelentett számára, hogy amit ő kapott, azt másoknak is
továbbadhatta. Egy ideig töredékesnek érezte saját új életét, de Isten
megmutatta, miként teremt értékesebbet a megtöretettség által. Ezt Jessa egy
japán szokáshoz hasonlította, ahol törött teáscsészéket arannyal forrasztanak
össze, miáltal értékesebbé válnak a beléjük forrasztott arany révén, mint
voltak törésük előtt. A megtöretettség nem kell, hogy meghatározza a
jelenünket, jelenbeli döntéseinket. Rá lehet lépni a tisztaság és a gyógyulás
útjára. A fájdalom szolgálattá változtatható. Ézs. 61,1-3.
Isten
az egyetlen, aki fel tudja építeni a szépet a hamuból, miként az erdőt az
erdőtűz után. Sebzettségünk lehet látható és láthatatlan. Mindegyikünk
megtöretett valami módon. A megtöretettséget ember létünk hordozza. Ezek
lehetnek elvárásaink, kapcsolataink fájdalma, tapasztalataink, intimitásunk,
bántalmazottságunk, elutasítottságunk és a sor folytatható.
Jessa
kérte, hogy gondoljunk most mindannyian tetteinkre, döntéseinkre, melyek
fájnak. Kifejezte, hogy sajnálja, miszerint a megtöretettség része az
életünknek. Higgyünk benne, hogy Isten valóban törődik velünk. Ő pedig
imádkozik, hogy reménységünk legyen mindannyiunknak abban, hogy Isten mély és
bensőséges kapcsolatra vágyik velünk, szépséget akar teremteni a hamuból.
Imádkozott a résztvevőkért, hogy találkozzanak a Gyógyítóval, és le tudják
venni álarcukat Jézus és a házastársuk előtt.
A
magyar résztvevő (Timi) tanulságtételében elmesélte, hogy 11 évvel ezelőtt
döntött úgy, 21 évesen, hogy hetente egy napot böjtöl és imádkozik a
jövendőbeliéért és saját várakozásának türelmességéért, testi és érzelmi
tisztaságának megőrzéséért. Kételyeit és kérdéseit is folyamatosan Istennek
adta. Kérte, hogy örömmel tudjon várni. Ha lelki bátorítást kapott, lejegyezte
magának, és elkezdett szerelmes leveleket írni jövendőbelijének. Amikor végre
megismerték egymást, át is adta neki a megírt leveleket. Arra bíztatta a
résztvevőket, hogy anyaként imádkozzanak lányukért, hogy ugyanígy tudjon várni
jövendőbelijére, mint ő tette.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése