Kiemelt bejegyzés

Anya-lét és teremtésvédelem

Szia! Köszöntelek a blogomon. Több témával is foglalkozom majd ezen az oldalon. Az egyik az anya-lét és az oda vezető út, míg a másik a ter...

2016. március 7., hétfő

Nagy utazás az ELÉG világába - 16. rész

Az előző napon a kevesebb tulajdonról volt szó. Ma lépjünk egy kicsit tovább!


"16. UTAZZ KÖNNYŰ TEHERREL A VILÁGBAN!
"Nem több az élet az eledelnél, s a test a ruhánál?” (Máté 6,24-33)

Hároméves szolgálatra készülődtünk a férjemmel Kenyába, órákig gondosan csomagoltunk. Csak a legszükségesebbeket akartuk vinni, s büszkék voltunk, hogy minden belefért három dobozba, két csomagba és néhány táskába. Csaknem három évvel később Kenyában segítettünk a felkészülésben egy maasai férfinak, aki egy évre indult Kanadába cserelátogatásra. Elmondtuk neki a kanadai szokásokat, az időjárási viszonyokat. Megegyeztünk, hogy majd a repülőtéren elköszönünk.
Juliusszal a check-in pultnál találkoztunk. Egyetlen kis táska volt a poggyásza. Még csak tele sem pakolta. Két teherautót bérelt azonban, hogy barátai és családtagjai elbúcsúzhassanak tőle. A hagyományos, élénk színű ruhákba öltözött búcsúztatók körülállták, elhalmozták jókívánságaikkal. Sokáig emlékeztem erre a megható jelenetre. Egy fiatal kenyai ember egy évre indul egy távoli, ismeretlen országba, és annyi poggyászt visz csak magával, amennyi nekem egy hétvégére is kevés lenne. Sokkal fontosabb dolgot vitt el az útra; éneklő, integető honfitársai szeretetét és támogatását, az otthon, a hovatartozás biztonságát. 
Deborah Fast"

Egyszer pár napos teljesítménytúrára indultam. Tudtam, hogy egész nap cipelnem kell a hátizsákom hegyen-völgyön, ezért én is gondosan csomagoltam, hogy csak a legfontosabbakat vigyem. Így is 10 kg volt a csomag. Pedig élelemről nem is kellett gondoskodnom. Vajon mit tudhatott Juliusz, hogy neki még ennyi sem kellett. Civilizált életem miatt mi az, amiről azt gondolom, hogy életbevágó, pedig nélküle is elboldogulnék. 
Néha eszembe jut, hogy ha menekülni kellene, vajon mit vinnék magammal? És te? 
Ha válaszoltál, nézd végig a további kérdéseket is. Nekem az utolsó nagyon tetszik. Amikor szoptattam a kislányom, a bőséges ruhatáramból másfél évig mindössze kb. 5 felsőrészt tudtam hordani. Prímán elégnek bizonyult.

"Mi adja életemben a biztonság érzését?
Ruházatunk takarja és védi testünket. Juliusnak kevés ruhája volt kis útitáskájában, mégis elégnek érezte. A ruhák kifejezhetik kreativitásunkat és eredetiségünket. Megkülönböztetik a szegényt és a gazdagot. Megadhatják azt az érzést, hogy egy megbecsült csoporthoz tartozunk.

Ruháim hogyan fejezik ki egyéniségemet és értékeimet?
A ruháimat készítő embereket rendesen megfizették-e munkájukért?

Ruhásszekrényedből válassz ki egy hétre minden ruhát, amire szükséged lesz. A többit rakd félre. Csak azokat viseld két hétig, amelyeket kiválasztottál."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése