Kiemelt bejegyzés

Anya-lét és teremtésvédelem

Szia! Köszöntelek a blogomon. Több témával is foglalkozom majd ezen az oldalon. Az egyik az anya-lét és az oda vezető út, míg a másik a ter...

2016. február 18., csütörtök

Nagy utazás az ELÉG világába - 4. rész

Az előző alkalommal a döntéseinket megalapozó értékekről volt szó. Ma a döntéseinkből fakadó öröm a téma.


"4. LÁTTAM A PIGMEUSOK TÁNCÁT
"...a hegyek és halmok ujjongva énekelnek ti előttetek..." – Ésaiás 55:6-13

Az élet időnként meglepetéseket tartogat.
Mennyi csodálatos élményem gyűlt fel az elmúlt 40 év alatt!
Jók is....rosszak is...
Láttam a pigmeusok táncát.
Úsztam az Indiai-óceánban.
Kagylókat gyűjtöttem Zanzibár szigetén.
Láttam a keringő derviseket Khartoumban,
és egy lázadást Khampala közepén.
Éreztem a szantálfának, a tömjénnek és a mirhának az illatát.
Emlékszem a nyitott kanálisok, az égő szemét, a rothadó hús, a száradó hal és a teveürülék szagára.
Ébredtem a muzulmánok reggeli imádságának hangjára.
Hallottam, ahogyan felrobbant egy taposóakna.
És pisztolylövéseket ünnepléskor, lázadáskor, félelemből, dühből.
Egy AK 47-est rám szegeztek, amikor ellopták az autónkat.
Tudom, hogy sok minden van az életben, amit még nem tapasztaltam, és élhettem volna teljesebb életet is.
Meglep, hogy a sajnálkozás efölött nem életem legfontosabb gondja.
Most megpróbálom elképzelni magamat 50, 60, 80 évesen.
Mekkora boldogságot jelent, hogy még a fél életem hátravan.
Még negyven év tele lehetőségekkel, élményekkel, emberekkel.
Még negyven évig élhetek azzal a férfival, akit szeretek.
Még negyven évig járhatok Isten útjain, és szerethetem őt.
Le vagyok nyűgözve.
Pam Ferguson"

Az örömre okot adó tény néha látványos, de gyakrabban jó szem és nyitott szív kell ahhoz, hogy észrevegyük. Érdemes esténként visszatekintenünk az eltelt napra és megkeresni benne legalább 10 olyan apróbb-nagyobb momentumot, mely örömre adott okot, mosolyt csalt az arcomra. Beton atya mesélte, hogy a Gulágon négy alapszabály szolgálta a túlélést. Ebből az egyik az volt, hogy "Keresni kell az élet apró örömeit, mert az is van, csak azt nem vesszük észre. Nem volt könnyű megtanulnunk ott abban a nyomorúságban, hogy az életnek vannak apró örömei. Észre kell venni, és meg kell örvendezni, mert ez az életnek a művészete. Csak egy példát mondok, mert mindig a szemembe vágják, micsoda örömök lehettek ott. Mínusz húsz fokban erdőirtás volt. Kimentünk az erdőre dolgozni, de bennünket örökké motoztak, mert a kék parolis belső őrök átadtak a piros parolis külső őröknek, és akkor megmotoztak. Ilyenkor a pufajkánkat szét kellett tárni, megtapogattak, hogy sugárhajtású repülő, vagy atombomba nincs-e a hónunk alatt. De ha a katona elfelejtette levenni a vattasapkámat, micsoda öröm volt, mert mire ő azt kikutatta volna, addigra én megfáztam volna. Észre kell venni az élet apró örömeit.
Ha ők ott, a Gulágon tudtak örömet találni minden napban, akkor mi itt, kényelmes európai világunkban minden bizonnyal találunk. Hadd mondjak pár példát: fájdalmak nélkül ébredtem reggel, volt pénzem reggelit venni, van szerető gyermekem, van munkahelyem, kinyílt az első tavaszi virág, énekeltek a madarak reggel... A sor folytatható. Nem kell nagy dolgokra gondolni. S ha napközben valami szívmelengetőt élek át, hát éljem át teljesen. Álljak meg pár pillanatra és legyek ott az örömnek teljesen. 
Tekintsek most vissza egy kicsit az elmélkedés-sorozat alábbi kérdéseinek segítségével.

"Milyen váratlan örömet hozott nekem az élet?
Meg van írva, hogy Isten arra a helyre hív minket, "ahol találkozik nagy örömünk a világ nagy vágyakozásával".
A fenti elmélkedés írója olyan megtörtént eseményekről mesél, ahol veszéllyel és szükséget szenvedő emberekkel találkozott. Mégis arról ír, hogy jó élete volt. Nem kellett választania a között, hogy teljes élete legyen, és dolgozhasson másokért.
Sokan végeznek számukra érdektelen a munkát, mert nincs lehetőségük mást csinálni. Mások meggyőződésükkel ellentétes munkát vállalnak, mert jól kereshetnek.
Sokszor szükségleteink megfogalmazásától függ, hogy találunk-e olyan munkát, amiből meg tudunk élni, egyszersmind másoknak is hasznára vagyunk vele.

Mely élményeimből származik a legtöbb öröm?
Van-e mód arra, hogy olyan megélhetést válasszak, amivel másoknak is hasznára lehetek?

Írj verset vagy más elmélkedést eddigi életed főbb állomásairól."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése